Bir çok üniversite[1] gibi Atatürk Üniversitesi de OPUS Bilişim Teknolojileri’nin otomasyon sistemi olan Nokta’yı kullanıyor. Otomasyon incelendiğinde ilk başta çok yararlı ve işlemleri hızlandıran bir sistem gibi gözükse de dönem sonu tüm notların birbirine girmesiyle, kimin hangi dersten geçtiğinin hangisinden kaldığının belli olamamasıyla tam bir kaos sistemine dönüştü. Artık öyle bir hal aldı ki ara tatil geçmesine rağmen hala düzeltilebilmiş değil ve bugün (19.02.2010) ders kayıtlarının son günü olarak gözükmesine rağmen halen ne bölümlerin dersleri görünüyor sistemde ne de yenilenmiş bilgiler mevcut. Kimse ders kaydı yapamadı bakalım ne zaman düzelir sistem…

Sistemdeki bir sürü problemin yanı sıra sadece İnternet Explorerda çalışması diğer tarayıcıları desteklememesi de düşünülmesi gereken ayrı bir konu.

Bu konudan hayli muzdarip olan öğrenciler Facebookta kurulmuş olan bir sayfada (Nokta Otomasyon Sisteminden Nefret Edenler) şikayetlerini dile getiriyorlar belki birileri görür, duyar da bu çıkmaza bir çare bulur diye…


[1] İstanbul Ticaret Üniversitesi, Bingöl Üniversitesi, İstanbul Kültür Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Karabük Üniversitesi, Ahievran Üniversitesi, Iğdır Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Yalova Üniversitesi

 

Konuyla ilgili diğer haberimizi okumak için tıklayınız

Bu da bizden bir karikatür

 

15 yorum var “Öğrenci Otomasyonu “Nokta” Öğrencileri Çıldırttı”

Yorum Yaz
  1. ALLAH HEPSİNİN BELASINI VERSIN BU OTOMASYON YUZUNDEN DÖNEM DERSLERİMİ BİLMEDİĞİM İÇİN FİNAL SINAVLARINA GİREMEDİMM LANET OLASI SİSTEMİNİZİ ALINDA BAŞINIZA ÇALIN

  2. olmaz böle iş 4-5 gündür ders kaydı yaptırmak için okula git gel aartık bu soruna bi çözüm bulunsun yada nokta otomasyon sistemi deiştirilsin

  3. gerçekten ne olacak bu işin sonu nereye varacağız yetkililer hala bu otomosyona bi çare bulamıyorlar mı yazık valla yazık.not ortalamalarımızı kendimiz hesaplıyoruz geçip geçmediğimiz belli değil sesimizi duyurmanın zamanı geldi arkadaşlar okulda birlik olalım ve yetki,lileri harekete geçirelim.

  4. gerçekten çok sinirliyim!!!!!!! bugün ders kayıtlarının son günü ama ben o akıllı otomasyondan ders kaydı yapamıyorummmmmm

  5. tam bi rezalet ben hayatımda boyle bır sıstem gormedım berbat otesı soylenecek baska bır laf yok sorumluların hıc mı gozu yok

    • arkadaşlar istanbul üniv.deyim ve nokta otomasyonunun okulumuzu nasıl mahvettiğini biraz araştırıp öğrenebilirsiniz belki de… 50 almanın ble n kadar zor olduğu bi fakültede eğitim gördüğümüz halde… 600 kişiden 7 kişinin geçtiği bi dersten ki yönetmeliğe göre sınav tekrarı … neyse artık o 17 kişi de 50 yi geçmesine rağmen en az 5 kişiye F le DD yle hüsrana uğruyo … o yüzden biz üniversite olarak bu sistemi de uygulayanları da gerektiği gibi protesto ediyoruz.umarım tüm nokta otomasyonu kullanan üniversiteler harekete geçer…

  6. valla lanet olsunya üniversite gibi yüksek okullarda da böyle sorunlar yaşanıyorsa demektieki ülkemizin eğitim sistemi acınacak durmdadır yazık…..

  7. Bilgisayar muhendisiyim,
    5 senedir yazilim sektorunde calisiyorum.
    Ben boyle rezil igrenc bir urun gormedim. Icinde bu kadar programlama hatasi olan bir proje hangi firmada olursa olsun integrasyon asamasina girmeden direkt cope atilir.
    Kiz arkadasim icin ders kayidi yapayim dedim sacimi basimi yolacak hale geldim.
    Bu program binlerce ogrencisi olan Istanbul Universitesi’ne de satilmis!
    Nasil bir ulkede yasiyoruz???

  8. YAHU KARDEŞİM BİRİ ŞUNA Bİ ÇARE BULSUN YETER ARTIK HEM PARASINI VERİYORSUNUZ HEMDE REZİLLİK ÇEKTİRİYORSUNUZ BÖYLE ŞEY GÖRÜLMEDİ BRAVO..

  9. öldük öldük yaa çıldırmaamk elde değil bu sefer de çan sistemi işlemiyor kafayı yememek mümkün değil

  10. gerçekten yeter artık bi çözüm bulun ayıptır yazıktır bukadar öğrenci mağdur ama yapılan bişey yok ne ortalamalar adam gibi giriliyor nede başka linkler herşey yapım aşamasında hiçbirşeye ulaşılamıyor diyecek birşey yokk pes doğrusu……………adam gibi bişeyler yapın hangi çağda yaşıyoruzzz

  11. vallahi lanet olsun yaa ığdır üniversitesindenim birinci dönemden tek ders sınavına giricem ikinci dönemdeyiz hala yapılamadı otomasyondan dolayı lanet olsun hepsine !!

  12. 7 kasımlı genç

    Cevapla

    26 Şubat 2010

    bence sorun o kendini beğenmiş hocalarda ..yönetimin hatasını zavallı otomasyona yüklememek gerek …..IĞDIR ÜNV.

  13. ya bu sistemi kullanan kaç akıllı unıv var bılmıyorum ama okul başladı mıllet daha ders kaydı yapamadı allah boyle sıstemın bı once belasını versın ardından da bildiği gibi yapsın..IĞDIR UNIV magdurları adına …

  14. ya böyle bir üniversitenin böyle bir sorunu yaşaması kaçbin öğrenciyi mağdur etmesi insanın sinirlerini çıkartıyor bu nasıl iş ya ilk dönemde aynı sorunlar vardı bu dönemde…
    dersler başlıyacak bize hangi dersleri verecekler daha belli değil umarım seneye kimse bu sorunu çekmez…

Bir Cevap Yazın

Doğrulama Kodu (Aşağıdaki işlemin doğruluğunu sağlayınız) *